Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- financieringsleer --- Financieel management --- Management --- Financiële planning --- Financiering --- Jaarrekeningen --- 658.15 --- 658.15 Private financial management. Financial administration of enterprises --- Private financial management. Financial administration of enterprises --- Jaarrekening
Choose an application
Dit handboek stoomt studenten en starters helemaal klaar voor de opstart van hun eigen bedrijf. Alle belangrijke fasen en valkuilen om een succesvolle onderneming uit te bouwen komen immers aan bod.
Ondernemingen ; financiering --- Financial management --- Handbooks, manuals, etc. --- Budgetteren. --- Financieel beleid. --- PXL-Business 2017 --- organisatiekunde --- financieel beheer --- financiële planning --- financiële analyse
Choose an application
PXL-Business 2018 --- vastgoed --- Land. Real estate --- Financial management --- verhuren --- vastgoedrecht --- woningen --- Vastgoed ; België --- Koop en verkoop ; België
Choose an application
Financieel beleid is een geheel van technieken om inzicht te krijgen in de financiële gezondheid van een organisatie, om oplossingen voor eventuele problemen te ontwikkelen en financiële beslissingen te nemen. Ook in ziekenhuizen neemt het belang van die technieken toe. Een goede financiële gezondheid en gepaste financiële beslissingen zijn een dagelijkse zorg van directieleden en bestuurders van ziekenhuizen, ziekenhuisartsen, ziekenhuisapothekers en medische, verpleegkundige, administratieve en andere diensthoofden.De auteurs leggen de technieken van financieel beleid voor ziekenhuizen op een heldere manier uit. Ze starten deze volledig geüpdatete editie met een nieuw inleidend hoofdstuk, dat de belangrijkste bronnen van financiering voor ziekenhuizen in België schetst. De analyse van de jaarrekening van ziekenhuizen hebben ze bijgewerkt met de gegevens van de Belfius-MAHA analyse tot en met 2013. Het hoofdstuk over management accounting is uitgebreid met technieken van investeringsanalyses en boordtabellen. Ten slotte zijn de cijfers en de regelgeving, waar relevant, geactualiseerd tot november 2014.https://www.standaardboekhandel.be/p/financieel-beleid-voor-ziekenhuizen-9789462921306
ziekenhuizen --- ziekenhuisbeleid --- Financial Management, Hospital. --- financieel beleid --- Financial Managements, Hospital --- Management, Hospital Financial --- Managements, Hospital Financial --- Hospital Financial Management --- Hospital Financial Managements --- Economics, Hospital --- Financial Management, Hospital --- PXL-Business 2019 --- PXL-Handboeken --- ziekenhuismanagement --- Ziekenhuis --- Financiering --- Financieel beleid --- Finance --- Hygiene. Public health. Protection --- financiering --- WX 157 Financial administration. Business management. Cost accounting --- Economic Evaluation
Choose an application
In dit boek nemen de auteurs je mee in de fascinerende wereld van het vastgoed. Een wereld waarin ieder product uniek is. Een wereld waarin locatie, financiële belangen en emotie allemaal hun rol spelen in de waardebepaling. Een wereld waarin koopmarkten, huurmarkten, kapitaalmarkten en constructiemarkten elkaar op subtiele wijze beïnvloeden. Vertrekkende van het vierkwadrantenmodel en de nodige terminologische afbakeningen, identificeren de auteurs waardebepalende factoren. Het RICS Red Book en de International Valuation Standards (IVS) reiken principes aan om waardebepaling op een professionele leest te schoeien. Aangezien in elke waarderingsoefening de potentiële kasstromen, hun spreiding in de tijd en hun onzekerheid centraal staan, worden eerst een aantal concepten van financieel rekenen uitgediept. Traditionele en recentere waarderingsmethoden worden aangebracht met voorbeelden die relevant zijn voor de Vlaamse en de Nederlandse markt. Zowel de residentiële als de commerciële markt komen aan bod. Vastgoed, gewikt en gewaardeerd heeft veel te bieden voor iedere student die in zijn opleiding met vastgoed geconfronteerd wordt. De pedagogische en compacte benadering van de auteurs maakt de materie bijzonder toegankelijk voor een ruim publiek. Ook taxateurs, financiers en vastgoedprofessionals die hun kennis willen aanscherpen, zullen in dit boek hun gading vinden. (flaptekst)
vastgoed --- immobilier --- Financial management --- Economics --- Vastgoed --- Land. Real estate --- Real estate agents --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Real property --- PXL-Business 2018
Choose an application
Het financieel beheer van een onderneming is steeds meer een geïntegreerd proces in de onderneming, waar iedereen bij betrokken is. Daarom ontstaat de noodzaak voor managers uit de diverse takken binnen een onderneming om inzicht te verkrijgen in de financiële beslissingsprocessen. De praktijkervaring is hierin uiteraard van niet te onderschatten waarde, maar een beknopte doch degelijke theoretische basis is minstens zo noodzakelijk. (Bron: covertekst)
Financial management --- financieel management --- 005.915 --- budgettering --- investeringsanalyse --- kostprijsberekening --- resultatenrekening --- E110170.jpg --- Financieel management --- 657 --- 657 Accountancy --- Accountancy --- Activity-based costing --- Managerial accounting --- Technique --- PHL-Business 12 --- ondernemingen --- financiële analyse --- financieel beheer --- Management
Choose an application
Een goed idee kan potentieel de basis vormen voor de opstart van een onderneming, maar zo eenvoudig is het uiteraard niet. Dit idee moet immers omgezet worden in een concrete strategie en de vertaling daarvan in een marketing- en financieel plan. De auteurs schenken vooral aandacht aan het financiële luik. Het financieel plan is immers verplicht bij de opstart van een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid. Na de keuze van een geschikte ondernemingsvorm, wordt vervolgens dieper ingegaan op de belangrijkste elementen van de jaarrekening, de balans en de resultatenrekening. Eens de financiële prognoses zijn opgemaakt en de verschillende deelbudgetten zorgvuldig zijn bepaald, besteden de auteurs aandacht aan de financieringsbehoefte. Zo kunnen tal van verstrekkers van zowel eigen als vreemd vermogen bij de opstart van de onderneming of in een latere levensfase worden aangesproken. Tijdens het bestaan van de onderneming is het bovendien de taak van het management om de financiële gezondheid op te volgen. Een financiële analyse geeft een algemeen beeld van het financiële evenwicht van het bedrijf, geeft aan of er genoeg geld aanwezig is en of investeringen en financiële middelen voldoende renderen. Tot slot komen de verschillende aspecten van een bedrijfsovername en een beursintroductie uitgebreid aan bod. Dit handboek toetst de theorie steeds aan een gevalstudie van een onderneming in drie verschillende levensfasen. Deze link met de praktijk en tal van voorbeelden maken dit boek uitermate geschikt voor studenten en jonge ondernemers.
Ondernemingen ; financiering --- Financieel-economisch beleid --- Financiele planning --- Management --- Financiële analyse --- onderneming --- Financial management --- Capital structure --- financieel management --- budgettering --- strategisch beleid --- accountancy --- organisatiekunde --- financieel beheer --- financiële planning --- financiële analyse --- PXL-Business 2020 --- PXL-Handboeken --- Financiering --- Ondernemingen
Choose an application
Na de start en de groei van uw bedrijf vormt het overlaten de derde mijlpaal in de geschiedenis van uw zaak. Dit is tezelfdertijd weer de start van een nieuw groeiproces voor de koper. Zowel overlaten als overnemen zijn ingrijpende gebeurtenissen die men goed en tijdig dient voor te bereiden, zodat de continuïteit van de bestaande bedrijfsactiviteit gegarandeerd wordt.Wie er rechtstreeks of onrechtstreeks mee te maken heeft, beseft maar al te goed hoe delicaat en vooral hoe complex het overlaten van een KMO kan zijn. Het verkoopproces is geen sinecure. In elk geval zijn een goede voorbereiding, een degelijke kennis en een professionele begeleiding meer dan noodzakelijk voor een geslaagde overname.In het boek Uw bedrijf optimaal verkopen wordt u vakkundig begeleid doorheen de 12 stappen van het verkoopproces, zodat u tijdig en vooral met voldoende kennis elke fase vanaf de voorbereiding, over de waardering, tot en met de overdracht met de grootste kans op succes kunt volbrengen.Deze 12 stappen en de bijbehorende overnamescan geven u een duidelijk en visueel beeld van waar u zich juist in het overnameproces bevindt, welke weg u nog te bewandelen heeft en vooral hoe u de continuïteit van uw onderneming kunt behouden of verbeteren, zodat u meerwaarde kunt creëren en dus een betere prijs kunt onderhandelen voor uw zaak.Dit boek is toegankelijk geschreven en richt zich tot bedrijfsleiders-eigenaars, accountants, boekhouders, advocaten en eenieder die te maken heeft met de overdracht van een onderneming.Bron : http://www.intersentia.be
overnames (economie) --- Tax law --- KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) --- Commercial law. Economic law (general) --- Business economics --- Company law. Associations --- ondernemen --- waardering (economie) --- Belgium --- Sale of business enterprises --- bedrijfsovername --- management --- 366.4 --- bedrijfsmanagement --- bedrijfsovernames --- waarderingstechnieken --- 658.15 --- 658.15 Private financial management. Financial administration of enterprises --- Private financial management. Financial administration of enterprises --- reprise d'entreprise --- bedrijfsleiding, management --- Overname van bedrijven --- Management --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- Organisatieleer --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- PXL-Business 2019 --- organisatiekunde --- bedrijfsfinanciering --- waardebepaling --- Bedrijfsovername --- KMO --- Bachelor in het bedrijfsmanagement --- Entreprises --- Transmission --- Belgique --- Vente
Choose an application
Waarom wordt er steeds meer aan mensen gevraagd zich te engageren voor een goed doel? Hoe groot is het menselijke engagement als vrijwilliger en donateur in een periode waarin de economie achteruitgaat? Charity management. Implementatie in uw marketingstrategie is een boek waarin de fondsenwervende technieken bestudeerd worden als onderdeel van een nieuwe economie. Fondsenwerving als een nieuwe marketingtool. Vele bedrijven gebruiken deze technieken. Niet alleen voor het goede doel, maar ook om hun product een meerwaarde te geven. De veranderingen in de economische realiteit dringen daar zelfs steeds meer op aan. Daar draait het om in de meerwaarde van de beleveniseconomie: het evenement dat we willen meemaken, maar dat we ook een doel wensen te geven. Het gaat niet alleen meer om het product dat we kopen, maar ook om hetgeen we schenken een plaats te geven. (Bron: covertekst)
Fondsenwering. --- Applied marketing --- liefdadigheidsacties --- Financial management --- marketingbeleid --- fondswerving --- marketinginstrumenten --- sponsoring --- evenementen marketing --- 658.8 --- bedrijfsmanagement --- marketingstrategie --- marketingstrategieën --- fondsenwerving --- Fondsenwerving --- marketing, verkoop, distributie --- Management --- PXL-Business 2016 --- Marketingstrategieën --- Liefdadigheid --- Non-profitsector --- Accountancy --- Accountantscontrole --- Jaarrekeningen --- Bedrijfsrevisoren --- Controlling --- Auditing --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Marketingstrategie
Choose an application
Passie voor kunst is mooi, maar met passie alleen verdien je geen geld. Voor culturele organisaties is een ondernemerschap en zakelijk management net zo belangrijk als het artistieke product. Management voor de culturele sector gaat in op de zakelijke kant van het werken in de kunst- en cultuursector. Het boek biedt een overzicht van belangrijke thema's waar de (toekomstige) manager in deze sector mee te maken krijgt, zoals cultureel ondernemerschap, projectmanagement, strategisch management, hrm, financiën, marketing en communicatie. Voorbeelden en cases illustreren de toepassing van belangrijke theorieën in de praktijk. Management voor de culturele sector is toegankelijk, praktisch en overzichtelijk. Elk hoofdstuk begint met leerdoelen en eindigt met een samenvatting, (discussie)opdrachten en tips voor verder lezen. Mede hierdoor is dit boek een geschikte inleiding voor de hbo-studenten die een opleiding, minor, of afstudeervariant in kunst- en cultuurmanagement volgen. De bijdragen van diverse experts uit het werkveld en de uitgebreide praktijkcases maken het ook tot een interessant boek voor ieder ander met een belangstelling voor zakelijk management in de kunst- en cultuursector.Bron : http://www.bol.com
Cultuur --- Management. --- organisatiemanagement --- Financial management --- financieel management --- Organization theory --- Sociology of cultural policy --- marketingcommunicatie --- communicatiemanagement --- cultuurmanagement --- Kunst --- Cultuur (kultuur) --- Management --- 497 --- Culturele sector --- Cultuurbeleid --- Creatieve activiteiten --- management --- cultuur --- cultuurbeleid --- cultureel ondernemerschap --- 497.3 --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- departement Beeldende Kunst 11 --- culturele organisaties --- Ondernemerschap --- Kunsten --- Kunst en cultuur --- Toerisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|